気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

Changes - Lauv 【和訳】【歌詞】

[Verse 1]
I'm getting rid of my clothes I don’t wear
着ない服を片付けて
 
I think I'm gonna cut my hair
髪も切りに行こうかなと思ってるんだ
 
'Cause these days I don’t feel like me, mmm
最近自分らしくないように感じるからさ
 
I think I'm gonna take a break from alcohol
アルコールと距離を取ろうと思うよ
 
Probably won't last that long
多分長くは続かないだろうけど
 
But Lord knows I could use some sleep, mmm
でも神は知ってるんだよね 眠れるようになるってことをさ
 
 
[Chorus]
Changes, they might drive you half-insane
「変化」何かが変わることって僕らを少しおかしくさせるよね
 
But it's killing you to stay the same
でもおなじじゃつまらないんだ
 
But it's all gonna work out, it's all gonna work out someday
でもうまくやってみるよ。いつかは全部うまくいくよ
 
Moments, living with your eyes half-open
「瞬間」半分目を開けながら
 
You've been thinking 'bout these changes
僕らはこういう「変化」をずっと考えてきたんだよね
 
It’s all gonna work out, it’s all gonna work out someday
全部うまくいくよ。いつかはね。
 
 
[Verse 2]
I think I'm gonna take some pills to fix my brain
僕の頭を治すために薬でも飲んでみようかな
 
’Cause I tried every other way
だって他の手段は全て試したし
 
But some things you can't fix yourself
でもいくつか自分の力だけじゃ治せないみたいだ
 
But it's sad, he's doing the same thing over and over
悲しいことにさ 同じことを何度もやってるんだよ
 
And life ain't easy these days, no, life ain’t easy these days
最近人生がうまくいかないんだよ いや うまくいく人生なんてないか
 
 
[Chorus]
Changes, they might drive you half-insane (Changes)
「変化」それは僕らを少しおかしくさせるよね
 
But it's killing you to stay the same (Changes)
でも同じでいることはつまんないよ
 
But it's all gonna work out, it's all gonna work out someday (Work out someday)
全部うまくいくよ いつかはね
 
Moments, living with your eyes half-open (Eyes half-open)
「瞬間」目を半分開けながら
 
You've been thinking 'bout these changes (Changes)
最近の変化について考えてきたよね
 
It's all gonna work out, it's all gonna work out someday
うまくいくよ いつか絶対にね
 
 
Changes, they might drive you half-insane (Changes)
「変化」それは僕らを少しおかしくさせるよね
 
But it's killing you to stay the same (Changes)
でも同じでいることはつまんないよ
 
But it's all gonna work out, it's all gonna work out someday (Work out someday)
全部うまくいくよ いつかはね
 
Moments, living with your eyes half-open (Eyes half-open)
「瞬間」目を半分開けながら
 
You've been thinking 'bout these changes (Changes)
最近の変化について考えてきたよね
 
It's all gonna work out, it's all gonna work out someday
うまくいくよ いつか絶対にね
 

https://lyricstranslate.com/ja/lauv-changes-lyrics.html