気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

Julia / lauv 【歌詞】【和訳】

Julia

Julia

  • ラウヴ
  • ポップ
  • ¥204
  • provided courtesy of iTunes

music.apple.com

 

この曲を和訳している方が見つからなく

自分なりに解釈して見ました。

 

[Intro]
Can we call it kinda? Yeah

こんな風に呼ぼうか?
When we met

僕たちが出会ったとき
That seems right, yeah
そんな感じがしたんだよね


[Verse 1]
When we met, I wasn't me

僕たちが出会ったとき 僕は僕じゃなかったんだ
I was so numb, yeah, I was so lonely

僕はもう心が空っぽで ひとりぼっちだったんだ
Out on the run, I wasn't free 

そんな状況から逃げられらなくて 僕は自由じゃなかったんだ
And you came along, but you couldn't save me
君がやってきたけど、君は僕を助けられなかったね


[Pre-Chorus]
My hesitation and holdin' my breath

ためらって そして 息を飲んで
I let you into the garden of my loneliness

僕の孤独な庭に君を誘うね
Wished that you left before it all burned down

その全てが焼け落ちてしまう前に君が逃げられるといいな


[Chorus]

Oh, Julia 

ねえ ジュリア

I'm sorry what I do to ya

 

こんなことをしてごめんね

I push and pull and mess with your head

君の頭を押したり引いたりめちゃくちゃにしたりして
Then get in your bed 'cause I'm weak deep down

それから眠りにつくんだ だって僕は本当は弱虫だから

Oh, Julia

ねえ ジュリア

I wish I never lied to ya

僕は君に嘘つきたくないな

I never meant to hurt you like that

こんな風にもう傷つけたくないってことさ
And if I could go back, I'd leave you alone

それともし元に戻れたら 君を置いていくよ


[Verse 2]
When I left, I wasn't sure

僕が去ったとき 確信が持てなかったんだ
That I could love, love anymore
僕がちゃんと愛することができたのかどうか

 

[Pre-Chorus]
My hesitation and holdin' my breath

ためらって そして 息を飲んで
I let you into the garden of my loneliness

僕の孤独な庭に君を誘うね
Wished that you left before it all burned down

その全てが焼け落ちてしまう前に君が逃げられるといいな

 

[Chorus]

Oh, Julia 

ねえ ジュリア

I'm sorry what I do to ya

こんなことをしてごめんね

I push and pull and mess with your head

君の頭を押したり引いたりめちゃくちゃにしたりして
Then get in your bed 'cause I'm weak deep down

それから眠りにつくんだ だって僕は本当は弱虫だから

Oh, Julia

ねえ ジュリア

I wish I never lied to ya

僕は君に嘘つきたくないな

I never meant to hurt you like that

こんな風にもう傷つけたくないってことさ
And if I could go back, I'd leave you alone 

それともし元に戻れたら 君を置いていくね


[Outro]

I won't lie to you no more

もう君に嘘はつかないよ

I won't lie to you no more

嘘は嫌なんだ

'Cause I know I did before

だって前に僕がやったことを自分でもよくわかっているから
Hope you find what you're looking for

君の探し物が見つかることを願っているよ