気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

Girl In The Mirror / Bebe Rexha 【歌詞】【和訳】

今回は 映画『UglyDolls』の曲で

ビービーレクサの ガール・イン・ザ・ミラーを

自分なりに解釈して和訳してみました

直訳ではなく意訳な部分もありますが

何かきになるところなどありましたら

まだまだ英語勉強中の身ですので、教えていただけると嬉しいです!

 

 

 

I'm tired of my thoughts

自分の考えにうんざりしてるの

They weigh me down, feels like I'm drowning

溺れたみたいに 気持ちを重くしてくるの

I'm tired of my flaws

 欠点にもうんざりしてるわ

They feel me with anxiety and doubt

不安も疑念も感じさせるの

 

Honestly, I'm done with hating pictures of myself

正直に言うと、自分の写真を嫌がるのをやめたの

I'm tryin' to be like everybody else

他のみんなみたいになろうと努力もしてるの

I wanna be like, look like the girl in the mirror

鏡に映ってるこの少女のようになりたいの

Wanna act like, dance like, no one's watching her

演じてみたり 誰も彼女を気にしないように私も踊りたい

I could try to, be just like you

そんな風に努力したいの あなたみたいになれるように

But I wanna be like, me, the girl in the mirror

でも 私は鏡に映る私になりたいな

The girl in the mirror

鏡に映ってる少女みたいにね

The girl in the mirror

そうなりたいの

 

I'm sick of the likes

いいねにもうんざりしてるわ

And followers everyone's counting

みんなが数えてるフォロワーとかにもね

I'm sick of the lies Smilin' but I'm crying inside

作り笑顔にももううんざり だって心の中では泣いてるんだもん

 

 

Honestly, I'm done with hating pictures of myself

正直に言うと、自分の写真を嫌がるのをやめたの

I'm tryin' to be like everybody else

他のみんなみたいになろうと努力もしてるの

 

I wanna be like, look like the girl in the mirror

鏡に映ってるこの少女のようになりたいの

Wanna act like, dance like, no one's watching her

演じてみたり 誰も彼女を気にしないように私も踊りたい

I could try to, be just like you

そんな風に努力したいの あなたみたいになれるように

But I wanna be like, me, the girl in the mirror

でも 私は鏡に映る私になりたいな

The girl in the mirror

鏡に映ってる少女みたいにね

 

Wanna wake up, no make-up

すっぴんで起きても

And still think I'm beautiful

美しいって思えるようになりたい

Wanna smile like I mean it

心から笑いたいな

And finally be comfortable with me

それが私にとっては一番心地がいいもん

Finally be comfortable with me

そうなれたら 一番楽だよね

 

But I wanna be like, me, the girl in the mirror

やっぱり 鏡に映ってる自分になりたいな

Oh I wanna be like, look like the girl in the mirror

鏡に映ってる自分が一番だもん

Wanna act like, dance like, no one's watching her

演じてみたり 誰も彼女を気にしないように私も踊りたい

I could try to, be just like you

そんな風に努力したいの あなたみたいになれるように

 

 

But I wanna be like, me, the girl in the mirror

でもやっぱり鏡に映ってる少女になるのがいいな

 

 

www.youtube.com