気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

Anson Seabra / Robin Hood 【日本語訳】【和訳】

 
Could have been my happy ever after
めでたしめでたしで終わるはずだった
Living like we're in a fairy tale
僕たちはおとぎ話のような世界で生きてる
But you and me were more like a disaster
でも 君と僕は失敗作といったほうがしっくりくるみたいだ
I should have known
僕は知っておくべきだった
 
Intoxicated by your reputation
君の評判に夢中になった
I can see the mischief in your eyes
君の目から 悪戯な人なんだと伝わった
Trusted you despite my reservations
疑いながらも 君を信じてしまった
Now I'm alone
今 僕は一人だ 
I was so rich with all this love
この愛に恵まれていたんだ
You wanted it and I was so dumb
君はこれを欲しがったね 僕が馬鹿だった
I let you in when I should have run
僕は逃げるべきだったのに 君を拒めなかった
Now all that's left is something numb
もう何も感じないや
 
I gave you all I had to lose
手放さなければいけなかったものは 全て君に捧げた
My skin, my soul, my finest jewels
僕の肌 僕の魂 僕の最高級の宝石
You stole it all for someone new and then
君は新しいやつのために全て盗んでいった そして
You gave away the best of me
君は最高の僕にしてくれた
My sins, my sweetest ecstasy
僕の罪 僕の甘い魔法が
To someone worth much less than me
僕より似合うやつなんていない
Yeah, you're my Robin Hood
君は僕のロビンフッドだよ
 
Everybody says that you're so great, yeah
みんなが君は最高だって言うんだ
Walk around like you deserve that gold
金に値する人のように歩き回って
But what would happen if they knew the place that
でも 彼らが君の居場所を知ったら どうなるだろうね
You got it from?
君がどこからそれを手に入れたんだ?
I guess that I was just another victim
僕はただの犠牲者だったんだ
Someone that you thought that you could play
君は「誰か」を演じてたんだね
I had a feeling and I should have listened
僕はそう感じたし そして確かめるべきだったんだ
Now there's no us
でも 僕たちはもういない
 
I was so rich with all this love
僕は愛に恵まれていた
You wanted it and I was so dumb
君は欲しがったね 僕は馬鹿だったから
I let you in when I should have run
逃げなきゃいけなかったのに 君を拒まなかった
Now all that's left is something numb
今残ったものには何も感じないんだ
 
 
I gave you all I had to lose
手放さなければいけなかったものは 全て君に捧げた
My skin, my soul, my finest jewels
僕の肌 僕の魂 僕の最高級の宝石
You stole it all for someone new and then
君は新しいやつのために全て盗んでいった それから
You gave away the best of me
君は最高の僕にしてくれた
My sins, my sweetest ecstasy
僕の罪 僕の甘い魔法が
To someone worth much less than me
僕より似合うやつなんていない
Yeah, you're my Robin Hood
君は僕のロビンフッドだよ
 
So alone, so alone
僕はひとりぼっちだ
So alone, so alone
すごく孤独だ
 
I gave you all I had to lose
僕が失ったものは全部君が持っているだろ
My skin, my soul, my finest jewels
僕の肌 魂 そして最高級の宝石
You stole it all for someone new and then
君は新しいやつのために盗んでいった それから
You gave away the best of me
でも君は僕を最高の僕にしてくれた
My sins, my sweetest ecstasy
僕の罪も 甘い魔法も
To someone worth much less than me
僕より似合うやつなんていない
Yeah, you're my Robin Hood
そう 君はロビンフッド