気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

P!nk / My Vietnam 【日本語訳】【和訳】

Daddy was a soldier

パパは軍人だった
He taught me about freedom

パパは自由について教えてくれた
Peace and all the great things that we take advantage of

平和 そして私たちが利用している素晴らしい物たち
Once I fed the homeless, I'll never forget

昔にホームレスの人と関わった時のことは絶対に忘れないと思う
I look upon their faces as I treated them with respect

彼らは尊敬を持って接するべき人たちだと思う
And
そして


This is my Vietnam

これが私のベトナムなの
I'm at war

私は戦争下にいるの
Life keeps on dropping bombs

人生は落とされた爆弾の上でも続くの
And I keep score
そして私は点数をつけるの



Momma was a lunatic, she liked to push my buttons

ママは精神異常で 私をイライラさせるのが得意だった


She said I wasn't good enough, but I guess I wasn't trying

ママは私が未熟なやつだって言ってたけど 別に完璧でいなきゃと思ったことなんてない
Never like school that much (school that much)

私はそこまで学校が好きじゃなかった
They tried to teach me better

一生懸命教えてくれようとしてたけど
But I just wasn't hearing it because I thought I was already pretty clever

私には聞こえてなかったの だって私ってかなり賢いなって思ったから
And
そして



This is my Vietnam

これが私のベトナムなの
I'm at war

私は戦争下にいて
Life keeps on dropping bombs

人生は落とされた爆弾の上にあるような感じ
And I keep score

そして点数をつけつづけるの
This is my Vietnam

これが私のベトナム
I'm at war

戦争下にいて
Life keeps on dropping bombs

人生は落ちてくる爆弾の上にあるようで
And I keep score

私は点数をつけ続けるの

 

www.youtube.com