気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

Modern Loneliness/ Lauv 【和訳】【日本語訳】

先日 YoutubeでMTV live の映像が公開されましたね!

それに合わせて今回も Lauv の曲を和訳してみました

 

 

I’ve been thinkin’ ’bout my father lately

最近の親父について考えてたんだ

The person that he made me

僕を作った人さ

The person I’ve become

かなり似てきたんだよ

And I’ve been tryna fill all of this empty

そして空っぽになってしまったのを埋めようと努力しているんだ

But, fuck, I’m still so empty 

でも クソなことにさ まだ空っぽなままなのさ

And I could use some love

少しの愛情はもう使っちゃってね

 

And I’ve been trying to find a reason to get up

起きなきゃいけない理由は探してる最中なんだ

Been trying to find a reason for this stuff

この馬鹿げたことの理由を探し続けてるんだよ

In my bedroom and my closet

寝室とクローゼットで

The baggage in my heart is still so dark Modern loneliness, we’re never alone

僕らは一人じゃないのに

僕の心の中にある荷物はまだ現代の孤独の闇に取り残されてる 

 

But always depressed, yeah Love my friends to death

いつも鬱っぽいんだ まあ友達を死ぬほど愛そうよ

But I never call and I never text, yeah La-di-da-di-da

まあ電話もしないし ラインも送らないけどね

You get what you give and give what you get, so Modern loneliness, we love to get high

自業自得とか因果応報ってやつだよ それが現代の孤独だよ

まあ、僕らはハイになるのが大好きだよね

But we don’t know how to come down

でもここから闇にどうやって落ちていくんだろう

If I could break my DNA to pieces

DNAを完全に壊せた時に 

Get rid of all my demons

この悪魔から逃げ出せそう

If I could cleanse my soul

魂を綺麗に浄化できたら 

Then I could fill the world with all my problems

その時全ての問題や心配ごとで世界を埋め尽くせられるよな

But, shit, that wouldn’t solve them

でもさ クッソ その問題は解決できないよな

So, I’m here left alone

だからここを一人で去るよ

And I’ve been trying to find a reason to get up

起きなきゃいけない理由は探してる最中なんだ

Been trying to find a reason for this stuff

この馬鹿げたことの理由を探し続けてるんだよ

In my bedroom and my closet

寝室とクローゼットで

The baggage in my heart is still so dark Modern loneliness, we’re never alone

僕らは一人じゃないのに

僕の心の中にある荷物はまだ現代の孤独の闇に取り残されてる 

You get what you give and give what you get, so Modern loneliness, we love to get high

自業自得とか因果応報ってやつだよ それが現代の孤独だよ

まあ、僕らはハイになるのが大好きだよね

But we don’t know how to come down

でもここから闇にどうやって落ちていくんだろう

Down, down, down, down, down

下に 下に 闇に

We don’t know how to come down

闇に落ちる訳を僕たちが知る訳ないさ

Down, down, down, down, down

闇に 下に 下に

We don’t know how to come down

僕らが落ちる理由なんてしらない

Down, down, down, down, down

下に 下に 下に

We don’t know how to come down

闇に落ちる方法なんてわかんないよ

Down, down, down, down, down

闇に 闇に 闇に

We don’t know how to come down Modern loneliness, we’re never alone

僕らは一人じゃないのに

僕の心の中にある荷物はまだ現代の孤独の闇に取り残されてる 

But always depressed, yeah Love my friends to death

いつも鬱っぽいんだ まあ友達を死ぬほど愛そうよ

But I never call and I never text, yeah La-di-da-di-da

まあ電話もしないし ラインも送らないけどね

You get what you give and give what you get, so Modern loneliness, we love to get high

自業自得とか因果応報ってやつだよ それが現代の孤独だよ

まあ、僕らはハイになるのが大好きだよね

But we don’t know how to come down

でもここから闇にどうやって落ちていくんだろう

Down, down, down, down, down

下に 下に 下に

We don’t know how to come down

どうやっておちるんだろうね

Down, down, down, down, down

わからないよ

We don’t know how to come down

どうやって落ちてるんだ?

Down, down, down, down, down

そんなの分かる訳ないよな

We don’t know how to come down

落ち方なんて

Down, down, down, down, down

誰も知る訳ないさ

We don’t know how to come down Modern loneliness, we’re never alone

僕らはどうやったら現代の孤独に落ちていくのかわからないよ

一人ぼっちなわけじゃないのにさ 

But always depressed, yeah...

なのになぜか気分は落ちたままさ

 

 

www.youtube.com