気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

Best Part / Daniel Caesar (feat. H.E.R.) 【日本語訳】【和訳】

 

最近やっと念願のデビューを果たした

Treasure のジュンギュくんも歌ってた曲ですね〜〜

大好きな曲を推しが歌ってくれるこの幸せってなんて

表現したらいいんですかね・・・笑

 

--------------------------------------

 

Oh, ey

You don't know, babe

君は知らないでしょ

When you hold me

僕を抱きしめてくれるとき

And kiss me slowly

あとゆっくりキスしてくれるとき

It's the sweetest thing

世界で一番幸せな瞬間だってことを

And it don't change

変わることはないんだ

If I had it my way

もし思い通りにできたなら

You would know that you are

きみならわかるだろ

 

You're the coffee that I need in the morning

君は僕がいつも朝に飲むコーヒーのような存在で

You're my sunshine in the rain when it's pouring

君は降り注ぐ雨明かりのような存在でもある

Won't you give yourself to me

君の全てを僕にくれないか

Give it all, oh

全てを僕に

 

I just wanna see

ただ見たいだけなんだ

I just wanna see how beautiful you are

君がどんなに美しいかをさ

You know that I see it

僕が見ているのもわかっているんだろう

I know you're a star

君が星だって僕は知ってるよ

Where you go I follow

君がどこに行っても 付いて行くよ

No matter how far

それがどんなに遠かったとしても 大したことはないさ

If life is a movie

人生を映画だと例えたとしたら

Oh you're the best part, oh oh oh

最高のシーンは君がいることだ

You're the best part, oh oh oh

一番最高だよ

Best part

最高なシーンだ

 

It's the sunrise

日が昇って

And those brown eyes, yes

そして茶色い瞳があって

You're the one that I desire

僕が望んでいたのは君だけ

When we wake up

二人で起きて

And then we make love

それから愛を育もう

It makes me feel so nice

すごく素敵なことだと感じられるんだ

 

You're my water when I'm stuck in the desert

君は砂漠で喉が渇いた時に必要になる水のような存在で

You're the Tylenol I take when my head hurts

頭が痛くなった時に飲む鎮痛剤のような存在でもあるんだ

You're the sunshine on my life

君は僕の人生の太陽だよ

 

I just wanna see how beautiful you are

君がどんなに美しいか知りたいだけなんだ

You know that I see it

僕が知りたいってのもわかってるだろう

I know you're a star

君は僕のお星様だよ

Where you go I follow

どこへ行っても 付いて行くよ

No matter how far

どんなに遠くだとしても関係ない

If life is a movie

人生が映画だとしたら

Then you're the best part, oh oh oh

最高なところって 君がいるってところだと思う

You're the best part, oh oh oh

それこそ最高だと思わないか

Best part

かなり最高だよ

 

If you love me won't you say something

愛しているなら 何か言ってくれないか

If you love me won't you, won't you

もし僕を愛しているならさ

If you love me won't you say something

もし僕を愛しているなら 言って欲しいんだ

If you love me won't you

お願いだ

Love me, won't you

僕を愛して欲しい

 

www.youtube.com