気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

Charlotte Lawrence - Joke's On You 【日本語訳】【和訳】

Drag me to death like a lit cigarette

火のついた煙草のように私を死に引きずり込む

Took my last breath like the smoke from my lips

煙草を吸うように私の唇から最後の息を奪った

I've lied for you and I liked it too

あなたのために嘘もついたの 私もそうするのが好きだったみたい

But my knees are bruised from kneeling to you

あなたに跪いていたから 私の膝はあざだらけ

I've had enough, but you're too hard to quit

もう充分やったと思うけど 終わりにするのは難しすぎるみたい

We've had our fun, now your sugar makes me sick

私たち充分楽しんだと思う でももうあなたに夢中なの

I've lied for you and I liked it too 

あなたのためにつく嘘も好きになってしまったみたい

But my makeup's ruined

もう私の化粧はボロボロ

 

 

And now I'm laughing through my tears

今は涙を流しながら笑ってられる

I'm crying through my fear

恐怖で泣いてるけど

But, baby, if I had to choose

もし私が選ばなくちゃいけないなら

 

[Chorus]

The joke's on you

因果応報よ

The joke's on you

相当の報いを受けてね

God knows I've tried to be kind

神は私が優しくなろうと努力したのをわかってるはず

But I won't just lay down and die

このまま横たえて死ぬなんてありえない

Wearing a fake smile

嘘の笑顔を身にまとって

The joke's on you

あんたに報いを受けてもらう

 

My heart's gone bad, now it won't beat for you

どんどんあなたへの気持ちは冷めて もうドキドキもしなくなった

You had your laugh, now I won't play the fool

あなたは笑ってるけど 私はもうバカなふりなんてしない

I've lied for you and I liked it too

あなたのために嘘をつくのも得意になったけど

But I'm black and blue from bleeding for you

あなたのために流した血のせいで あざだらけなの

You struck the match, burned me out so fast

あなたはマッチを点けて 一気に私を燃やし尽くした

Look what we had, now it's turned to ash

ほら見て もう灰になってる

I've lied for you and I liked it too

あなたのためにつく嘘も好きになったけど

But my makeup's ruined

もう私のメイクはボロボロ

 

And now I'm laughing through my tears

涙を流しながら笑ってるの

I'm crying through my fear

恐怖の中で泣いてもいる

But, baby, if I had to choose

でもね もし私が選ばなくちゃいけないなら

 

The joke's on you

因果応報よ

The joke's on you

報いは受けてもらわなきゃ

God knows I've tried to be kind

神もわかってる 私が優しくなろうと努力したこと

But I won't just lay down and die

ただ死んでしまうのなんてありえないから

Wearing a fake smile

嘘の笑顔を身に纏って

The joke's on you

報いをあんたに受けてもらうね

 

www.youtube.com