気ままな和訳ブログ

日常を書いたり、歌詞の和訳をしていきます

Plàsi / Evening Light 【日本語訳】【和訳】

Light, comes in a certain time per year

”光” それは毎年決まった時期にくる

Light, for some means hope for some means fear

”光” それは希望をもたらすし 怖さでもある

Light, will you give from me to others?

”光” それを僕の次に誰かに与えてくれないか

To all, whose sight would once be clear

かつて綺麗に見えていた全てのひとへ

 

Light, is there a reason to be scared?

”光” 怖がらせる理由はあるのだろうか

Light, if you don't come how would I dare?

”光” 君が来ないのはあえてそうしているのだろうか

Light, reaching out your hands to others

”光” 他の人の元へ手を差し伸べる

Hope that peace will reach our brothers

平穏が僕の友たちへ届くことを祈っている

Showing gratitude and care

感謝と心配の感情を抱きながら

 

Evening Light, give your spirit, give your smile

夕方の光は君に魂を与えて 笑顔でさえも作れてしまう

For all mistakes I made forgive me

僕が犯した失敗も許そう

For now it's happiness and giving

今から 幸福と贈り物を

Spread love through all fights, through the poverty, and crimes

全ての争いや貧困、犯罪に愛を 

Evening Light, will you be here tonight?

黄昏と共に 君に今夜ここにいて欲しい

 

Light, I see a sign but still not clear

”光” 僕には見えるけど ぼやけているんだ

Light, you're coming closer, still not there

”光” 君は近づいているけど まだここにはいない

Light, you that could remove our sorrow

”光” 君は僕たちの悲しみをも消し去ってくれる

Hope that peace will fight the horrow

平穏がこの恐怖と戦ってくれることを祈っている

Showing gratitude and care

感謝と心配の感情を抱きながら

 

Evening Light, give your spirit, give your smile

黄昏は 君に魂を与えて 笑顔にしてくれる

For all mistakes I made forgive me

僕の犯した失敗を許して

For now it's happiness and giving

今から幸福と贈り物を

Spread love through all fights, through the poverty, and crimes

全ての争いや貧困、犯罪に愛を

Evening Light, will you be here tonight?

黄昏と共に 今夜ここにいて欲しい

 

Evening Light, give your spirit, give your smile

黄昏は 君に魂を与えて 笑顔にしてくれる

For all mistakes I made forgive me

僕の犯した失敗を許して

For now it's happiness and giving

今から幸福と贈り物を

Spread love through all fights, through the poverty, and crimes

全ての争いや貧困、犯罪に愛を

Evening Light, will you be here tonight?

黄昏と共に 今夜ここにいて欲しい

 

www.youtube.com